چهارشنبه سوري و هشدارها و توصيه‌هاي آتش‌نشاني

سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان در چهارشنبه سوري آخرسال توصيه‌هاي ايمني ارائه كرد.

چهارشنبه سوري

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان در چهارشنبه سوري، توصيه كرد: والدين و مسئولان واحدهاي آموزشي با هشدار به نوجوانان و جوانان آنان را از خطرات و عوارض وحشتناك بازي با آتش و ترقه و موادمحترقه آگاه کنند.

كبريت و مواد آتش‌زا مانند نفت و امثال آنها را از دسترس كودكان دور كرده و اجازه ندهيد كه آنان با آتش زدن بوته، هيزم و امثال آن چه در محيط خانه يا پاركينگ يا در كوچه و معابر عمومي براي جان خود و ديگران و محيط زيست مخاطره ايجاد كنند.

بايد توجه داشته باشيد كه كودكان در صورت عدم‌دسترسي به كبريت و مواد آتش‌زا در منزل براي تهيه موادمحترقه به فروشگاه‌هاي رنگ و موادشيميايي و داروخانه‌ها مراجعه مي‌كنند بنابراين به فروشندگان اين قبيل مواد توصيه مي‌شود كه اكيدا از فروش موادآتش‌زا به كودكان و نوجوانان خودداري كنند.

خانواده‌ها در اين روزها براي حفظ سلامتي فرزندان خود بايد مراقبت و نظارت بيشتري بر آنان اعمال كنند چراكه معمولا كودكان خود زشتي آتش‌بازي را به دليل خطرات آن درك مي‌كنند و به همين دليل اغلب كبريت، ترقه و موادآتش‌زا را پس از تهيه در نقاط غيرقابل ديد مثل انباري‌ها، زيرزمين، بالكن، پشت‌بام يا در داخل كمد و كيف و وسايل شخصي خود مخفي مي‌كنند كه همين امر از عوامل بروز حريق و حادثه است بنابراين توصيه مي‌شود حتي‌الامكان در اين محل‌ها را قفل كرده و اين مكان‌ها و وسايل شخصي فرزندان خود را مورد بازرسي قرار دهيد.

براساس اين گزارش سازمان آتش‌نشاني در نهايت به شهروندان توصيه كرد كه در صورت بروز هرگونه حريق و حادثه خونسردي خود را حفظ كرده و در صورت گسترده بودن حريق سريعا افراد مسن و كودكان و ديگر افراد را از محل حريق به جاي امن انتقال داده و با تلفن 125 آتش‌نشاني تماس بگيرند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 361
بازدید کل : 197662
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1